"אם תרצה, בן אדם, הסתכל באור השכינה בכל היקום, הסתכל בעדן החיים השמיימים...דע את המציאות שאתה חי בה, דע את עצמך ואת עולמך,...מצא את מקור החיים שבקרבך ושממעלך,..עלה למעלה, עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו לך, דרש אותם וימצאו לך מיד."
(מתוך כתבי מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, קובץ א' פיסקה קפא.)
מה מקומה של ציטטא של הרב קוק במאמר על קאוצ'ינג?
האם יש בכלל חיה כזו "אימון יהודי"?
ללא ספק, האימון מצא מקום של כבוד בין ההתפרצות הרוחנית/טבעית השופעת מכל פינת העולם והרשת: התפקיד "מאמן" או "קאוץ'" מצא את עצמו יחד עם שורת מקצועות כגון מטפל, יועץ או מרפא.
לא עבר זמן רב עד ששלל דמויות פסידו-מיסטיות אשר קראו כמה ספרים בחסידות ובקבלה יבקשו אף הם להעביר לתורת האימון מסלול גיור מזורז ולקרוא לו "אימון יהודי"...ואני לא מתכוון לאף גוף במיוחד אלא לתופעה עצמה.
אני לא יודע מה איתכם, אבל כאשר אני רוצה ללמוד יהדות, אני הולך לרב או פשוט פותח אחד הספרים מהספריה האדירה שהנחילו לנו חז"ל. אני לא רוצה שמישהו יטיף לי בשם התורה שלי.
הכל היה נראה לי ברור עד שהחלטתי בעצמי לעסוק באימון. אחרי לבטים קלים ביו עשרות המקומות המתיימרים ללמד את המקצוע, בחרתי באוניברסיטת בר-אילן. איפה עוד ניתן לקבל הכשרה טובה יותר מאשר מוסד אקדמאי מכובד שכזה?
רציתי להיות מאמן כדי לפתח את כשרון ההקשבה והייעוץ שלי. בתור אדם בעל רקע רוחני ערכי מבוסס, לא שיארתי לעצמי שאפגש עם עולם כל כך עמוק ובעיקר, מעשי!
בכל מפגש, צצו לנגד עיניי רעינות שנראו לי לקוחות מספר מסילת ישרים של הרמח"ל או אורת התשובה של הרב קוק. מאז שלמדתי את מסכת ברכות, לא נתקלתי בכזה ניתוח מדויק של נפש האדם ויחסו אל סביבתו.
מתוך כך, החלטתי לחפש ולקשר באופן שיטתי את עקרונות האימון שלמדתי במסגרת אקדמאית מהשורה הראשונה עם העולם העשיר והפנימי של היהדות:חיפוש עצמי, התגברות על מחסומים פנימיים או השאיפה למלא אחר שליחות ייחודית, הינם רק חלק מהאידיאות המשותפות לשני התחומים.
בתום לימודי, הקמתי שיטה בשם "חברותא". היחודיות של האימון ב"חברותא" הוא לשלב מקצוענות גבוהה בתחום הקאוצ'ינג, יחד עם השפה והפנימיות של מקורות היהדות.
ב"חברותא" אין ניסיון להפיח באופן מלאכותי רוח מיסטית למקצוע שגם ככה חולל לא מעט ניסים עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם...
הייחודיות של תהליך האימון ב"חברותא" הוא להציע, במקרים מסוימים ועל פי רצון המתאמן, שימוש במקורות האותנטיים של היהדות כדי להשיג הבנה יותר מעמיקה של הווייתנו ואורח חיינו.
אימון ב"חברותא" מעלה קושיות על צורת החשיבה ועל אופן ההתנהלות של האדם, הארגון או החברה. אך בזכות המיומנויות שהאימון מעניק, המתאמן מקבל תשובות, חזק את האישיות שלו ומביא תרומה אמיתית לעצמו ולזולתו.
שוב, לא מיסטיקה, לא אימון יהודי, אלא אימון מקצועי ומעשי בשפה המדוברת בקרב הציבור שהיהדות יקרה לו מידי כדי שיעשו ממנה שיטת טיפול אופנתית...
(מתוך כתבי מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, קובץ א' פיסקה קפא.)
מה מקומה של ציטטא של הרב קוק במאמר על קאוצ'ינג?
האם יש בכלל חיה כזו "אימון יהודי"?
ללא ספק, האימון מצא מקום של כבוד בין ההתפרצות הרוחנית/טבעית השופעת מכל פינת העולם והרשת: התפקיד "מאמן" או "קאוץ'" מצא את עצמו יחד עם שורת מקצועות כגון מטפל, יועץ או מרפא.
לא עבר זמן רב עד ששלל דמויות פסידו-מיסטיות אשר קראו כמה ספרים בחסידות ובקבלה יבקשו אף הם להעביר לתורת האימון מסלול גיור מזורז ולקרוא לו "אימון יהודי"...ואני לא מתכוון לאף גוף במיוחד אלא לתופעה עצמה.
אני לא יודע מה איתכם, אבל כאשר אני רוצה ללמוד יהדות, אני הולך לרב או פשוט פותח אחד הספרים מהספריה האדירה שהנחילו לנו חז"ל. אני לא רוצה שמישהו יטיף לי בשם התורה שלי.
הכל היה נראה לי ברור עד שהחלטתי בעצמי לעסוק באימון. אחרי לבטים קלים ביו עשרות המקומות המתיימרים ללמד את המקצוע, בחרתי באוניברסיטת בר-אילן. איפה עוד ניתן לקבל הכשרה טובה יותר מאשר מוסד אקדמאי מכובד שכזה?
רציתי להיות מאמן כדי לפתח את כשרון ההקשבה והייעוץ שלי. בתור אדם בעל רקע רוחני ערכי מבוסס, לא שיארתי לעצמי שאפגש עם עולם כל כך עמוק ובעיקר, מעשי!
בכל מפגש, צצו לנגד עיניי רעינות שנראו לי לקוחות מספר מסילת ישרים של הרמח"ל או אורת התשובה של הרב קוק. מאז שלמדתי את מסכת ברכות, לא נתקלתי בכזה ניתוח מדויק של נפש האדם ויחסו אל סביבתו.
מתוך כך, החלטתי לחפש ולקשר באופן שיטתי את עקרונות האימון שלמדתי במסגרת אקדמאית מהשורה הראשונה עם העולם העשיר והפנימי של היהדות:חיפוש עצמי, התגברות על מחסומים פנימיים או השאיפה למלא אחר שליחות ייחודית, הינם רק חלק מהאידיאות המשותפות לשני התחומים.
בתום לימודי, הקמתי שיטה בשם "חברותא". היחודיות של האימון ב"חברותא" הוא לשלב מקצוענות גבוהה בתחום הקאוצ'ינג, יחד עם השפה והפנימיות של מקורות היהדות.
ב"חברותא" אין ניסיון להפיח באופן מלאכותי רוח מיסטית למקצוע שגם ככה חולל לא מעט ניסים עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם...
הייחודיות של תהליך האימון ב"חברותא" הוא להציע, במקרים מסוימים ועל פי רצון המתאמן, שימוש במקורות האותנטיים של היהדות כדי להשיג הבנה יותר מעמיקה של הווייתנו ואורח חיינו.
אימון ב"חברותא" מעלה קושיות על צורת החשיבה ועל אופן ההתנהלות של האדם, הארגון או החברה. אך בזכות המיומנויות שהאימון מעניק, המתאמן מקבל תשובות, חזק את האישיות שלו ומביא תרומה אמיתית לעצמו ולזולתו.
שוב, לא מיסטיקה, לא אימון יהודי, אלא אימון מקצועי ומעשי בשפה המדוברת בקרב הציבור שהיהדות יקרה לו מידי כדי שיעשו ממנה שיטת טיפול אופנתית...
דויד מסיקה
מאמן מוסמך מטעם אוניברסיטת בר-אילן
http://www.chavrutacoaching.com
חברותא, אימון להעצמה ולצמיחה
מלוים אותך רמה אחת מעל.
מאמן מוסמך מטעם אוניברסיטת בר-אילן
http://www.chavrutacoaching.com
חברותא, אימון להעצמה ולצמיחה
מלוים אותך רמה אחת מעל.